torsdag, februari 23, 2017

Hemmaplugg

Kursbyte i måndags, nu ska vi roa oss med medicinsk vetenskap; psykiatri, geriatrik, neurologi och rehabilitering. Ryktet från de som läst denna kurs när vi var ute på vift är att den inte är av det stressigaste slaget, och det var nog det sämsta jag kunde få höra. Nog för att det är skönt med kurser när en känner att en verkligen hinner med (och inte behöver känna blåslampan bakom sig), men jag blir så otroligt långsam i allt vad jag gör när jag vet att möjligheten finns.

Så, istället för att fokusera på neurologin så drömmer jag om vårskor. Tänker att jag ska plocka fram tidigare säsongers gamla godingar och vandra runt i här hemma. Med snön som yr utanför fönstret så känns det rimligare med fårskinnstofflor, men nu längtar jag efter något annat. Hela garderoben skulle egentligen få kunna skiftas mot en lättare variant, bort med det grovstickade och fram med det tunna, skira, böljande. Det är en av de fina sakerna med att säsongsväxla i garderoben, varje skifte gör att det känns som att hela garderoben är ny. Är så less och tycker hela vintergarderoben känns tråkig, går mest runt i underställ eller samma gamla par jeans. Vintern får dock gärna hålla i sig ett bra tag till, än känner jag mig inte helt färdig med skidåkning och det fluffiga vita, det är bara garderoben som behöver en knuff i rätt riktning.

Men! Nu ska jag banne mig ta tag i några inspelade föreläsningar, och jag tror att jag gör det nerbäddad i sängen under en filt. Min frusenhet just nu går kanske inte riktigt ihop med remsandaler och skira klänningar.

Tillbakablick till en sommardag 2014..drömmigt!


1 kommentar: