tisdag, december 06, 2016

Vi kämpar på, julblommorna och jag

Förra fredagen var det tenta och avslut på förra kursen, och i går var det uppstart på nästa. Jag gillar uppstart, att få planera tiden, plocka fram böcker och märka upp ett block med kurskod. Det är väl nu jag har koll på läget, sedan har det en tendens att gå över rätt snabbt, hehe!

Så nu sitter vi hemma och kämpar på, jag, hyacinterna och amaryllisen i köksfönstret. Det är knoppar som brister för växterna och så plugg till omtenta för min del. 2 veckors intensivt (nåja) plugg nu, vecka 3 i ordningen kan jag ta det lugnare i några dagar för att sedan gå på jullov! Efterlängtat kan jag avslöja, längtar efter oplanerad tid med familjen, svärmors sillsallad, att åka bob, långsamma morgnar, läsa böcker som inte är kurslitteratur och så vidare.

Termometern visar -21, jag var/är en vänlig mor som frångick mina principer om promenad eller bob vid färden till och från föris/skola. Där sparade vi in lite tid på morgonen också! Och så blir eftermiddagen lite längre efter att jag hämtat, kanske vi hinner med lite av det som ska fixas till Astrids kalas på söndag. 6 år? Holy crap, hänger inte med. Nu åter till endokrinologin, hej!

Kämpa!
Heja!
Den nätta lilla samlingen till denna kurs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar