onsdag, december 21, 2016

Julemys? Julefrys..

Torsdagkväll förra veckan fick Crille plötsligt feber, men då han vaknade morgonen efter så kände han sig pigg och åkte iväg till jobbet. Tänkte inte mer på det, utan jag och barnen var hemifrån i tid, jag hade seminarium fram till lunch och hämtade sedan två pigga tjejer som tyckte att det skulle bli skönt med helg. Väl hemma så tyckte jag att Astrid kändes varm som en kamin, och då drog det minsann igång. Hela familjen har nu gått om varandra med febertoppar och hosta, och än tycks det inte vara över.

För att jag ska bli klar att gå på jullov så behövs det förberedas inför ett seminarium vi har i januari, så jag ska åka iväg till universitetet idag och träffa Rebecca för att göra klart det sista. Det här blev inte riktigt som jag hade tänkt mig de sista dagarna innan jul, hade mer bjällerklang än näsdukar och Ipren i tanken faktiskt. Har vi tur så är vi alla pigga och krya till på lördag, så länge till kan väl inte det här hålla i sig?

Längtar efter ledig tid tillsammans, men har lite svårt att hitta den där härliga känslan av att räkna ner till något efterlängtat. Crille blir hemma idag, och tjejerna med honom, så jag hoppas att hitta ett piggt gäng när jag kommer hem och kan släppa allt vad skolan heter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar