söndag, november 13, 2016

Söndag igen, och årets första julbak

Även denna vecka hade visst en söndag!

Under veckan som gick så spenderade jag och Astrid mycket tid på badhuset (nu är det äntligen dags för simskola, av det intensivare slaget), vi har träffat både stora och små vänner, haft middagsgäster och så det där vanliga med föris, skola och jobb. Jag har bakat en del godsaker, det där suget efter saffran som brukar dyka upp vid den här tiden på året är nu här. Det har blivit lakritskladdkaka till efterrätt då familjen Stråmek var här på middag, barnen hjälpte mig att snurra lussekatter och så håller jag på med saffransbiscotti som står i ugnen på tork.

Just i detta nu sitter jag och Elsa i soffan och myser. Astrid är på kalas, och Crille skulle hämta ut paket och tvätta bilen efter att han lämnat av henne. Vi tänker hoppa in i bastun så fort den blivit varm, så är vi fräscha och fina när vi åker till Bredsel i eftermiddag för att fira fars dag. Det blir min femte vända in i bastun på nio dagar! Så himla härligt att kliva in och sitta där i värmen en stund, och min hud den jublar.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar