lördag, november 05, 2016

Sen sist

Här har tiden tickat på. De lediga dagarna var mysiga och bjöd på lugna stunder, barnen har varit väldigt överens, byggt mycket lego och vi har spelat många partier av bräd- och kortspel. Vädret var tråkigt, blött, blåsigt och rått, så vi hängde mest inomhus. I tisdags kom dock snön, ligger kvar än och har fått sällskap av lite mer. HURRA!

Under denna vecka har barnen varit 3 dagar på förskolan/fritids (det blev inte så mycket till höstlov alltså), och det har inte varit så många barn där. Lyxigt, verkade de tycka, att få hitta på extra roliga saker och få extra uppmärksamhet. Idag vaknade Astrid med ont i armen, vi kom fram till att hon måste ha träningsvärk efter gårdagens utflykt med fritids till bowlinghallen, haha! Är så himla glad över att hon trivs så bra, och att hon har så engagerad och fin personal omkring sig på dagarna.

Vi skulle få familjen Stråmek till middagsgäster igår, men så blev stackars Sally sjuk, och där stod jag med förberedd mat till ett helt kompani. Palina hoppade in som reserver, och vi fick en mysig kväll med god mat, lek, spel, surr, och så kopplade Patrik in vårt bastuaggregat! När de sedan begav sig hemåt så hade barnen somnat, så jag och Crille stökade i ordning lite och tog sedan premiärbastun. Mycket väl godkänt, han kan min man (och alla andra som hjälp till längs vägen såklart)! Lite småfix kvar bara, men det känns så himla skönt att kunna använda den nu.

Just nu är Crille och hjälper en granne med ventilation som tjorvar, och jag och tjejerna har myst ner oss i stora sängen. Det har blivit lite bloggläsning för min del, har haft väldigt lite "datatid" den här veckan. Tjejerna har legat och skrivit sms till sin farmor och håller på med någon slags brottningsmatch till och från. Nu kom den där pappan hem och skapade en brottningsmatch med barnen han med, hå hå ja ja ;)

Iväg på en promenad i solen och snön för min del nu, innan jag och Astrid ska iväg på kalas!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar