onsdag, oktober 12, 2016

När vintern är påväg

Det känns som att första snön skulle kunna komma vilken dag som helst nu. Om vi kollar lite historik så kan vi konstatera att det var sent i fjol (inte förrän i november), men annars har det varit runt den här veckan som det första vita fallit. Jag vet inte om det är jag eller barnen som längtar mest?

På morgonen fick vi skrapa frost från sadlarna innan vi cyklade till förskolan, och jag förvarnade barnen om att det här nog är sista veckan vi kan cykla. Än så är det torrt på backen, så det har inte varit någon halka än, men jag gissar att det kommer snart. Det är ju så smidigt att cykla, då trampar vi på och är framme vid föris/skolan på ungefär 10 minuter. Ska vi gå så finns det ju så otroligt mycket att syssla med på vägen, så då tar det ofta mer än det dubbla.

Fram till snön kommer så ska vi i alla fall njuta av det vackra frostiga, och de inte allt för kalla temperaturerna. Nu har vi -5, och det är ju rätt lagom i kombination med strålande sol och blå himmel. Fast det kändes som att vi skulle frysa ihjäl på morgonen när vi stack näsorna utanför dörren och hade sängvärmen färskt i minnet, det ska jag inte sticka under stol med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar