fredag, oktober 21, 2016

Fredag!

När barnen är lite extra svårväckta på morgonen så brukar jag slå på musik, då blir det oftast lite muntrare miner och lättare att kliva upp. I morse vaknade Elsa i vår säng (hon kommer över med kudden under armen i stort sett varje natt), och Crille hämtade över Astrid när väckarklockan hade ringt. De gömde sig under ett täcke och var inte alls så sugna på att göra något annat än att ligga där under och hålla om varandra. Så gulligt att hjärtat slår ett extra slag! Men gulligt eller ej, frukosten måste ätas och iväg skulle vi. Idag fick det därför bli Fredagslåten med Markoolio (från Rix FM), och då klev barnen med de blonda, rufsiga frisyrerna upp ur sängvärmen med leenden på sina läppar.

Jag håller på att plugga inför nästa veckas 5 tentor, har svårt att prioritera och känner mig väldigt stressad. Då är en paus med kaffe och riskakor aldrig fel! Crille städade här hemma igår kväll, och under tiden barrikaderade jag och barnen oss i gästrummet, plugg för mig och kojbygge för de två små. Skönt att ha städningen gjord inför helgen, och ett stressmoment mindre för mig som är lite manisk med det där.

I eftermiddag så kommer Lisa förbi och hämtar upp mig och tjejerna, sedan åker vi iväg till henne i Piteå för att sova över! Det ska bli så himla mysigt, får se vad vi hittar på i morgon. Gå en sväng på stan, besöka någon lekpark eller kanske åka till Piteå havsbad?

Familjefadern, han ska ut i skogen..har ni hört den förr? Men nu i helgen måste det väl ändå bli färdigt. Jag längtar efter vår fredagsmiddag, långsamma morgnar vid frukostbordet och oplanerade helger. Snart, snart, var sak har sin tid.

Mysigt med sällskap! Ser ni barnen där under?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar