onsdag, juni 01, 2016

Rapporten som inte reviderade sig själv

Och lite Håkan Hellström i bakgrunden. Plus lättnaden att sista tentorna nu är skrivna (blir det omtenta så är det höstterminens problem).

Innan jag hämtar hem tjejerna idag så ska den där rapporten vara reviderad och inskickad, och jag ska börja andas igen. Inte för att livet varit pest, pina och andnöd fram till nu, men när jag ser mig själv lite utifrån så gillar jag inte riktigt vad jag ser. Arga mamman som gormar på barn med gräsiga fötter i soffan, som bara suckar åt allt och inte orkar ta tag i någonting. Den där prestationskniven mot strupen, den tycker jag att vi lägger in i en liten låda nu, och inte plockar fram till efter sommaren tagit slut.

Klart slut, ut och njut.


Igår firades det med bubblor! Och grillat till kvällsfika.

1 kommentar:

  1. Lisa18:30

    Härligt, bra jobbat! Nu får du njuta av sommarlov från skolan. :) Kram

    SvaraRadera