fredag, juni 03, 2016

Bubbel, långpannebulla och AW

Här var det en trött mamma som väcktes av sin yngsta avkomma i morse (och köpte sig lite extra tid i sängen genom att hämta iPaden). Kvällen innan blev sen då några klasskompisar kom förbi på lite bubbel och knytkalas med snacks, jag och Hanna satt ute på altanen under varsin filt och surrade till halv ett. Så glad och tacksam över att detta byte av spår i livet känns så rätt, och att jag får dela det med fina människor i med och motgångar.





Vi har haft riktigt sommarväder den senaste veckan, men idag blev det stundvis både mulet och blåsigt, så vi har passat på att mysa inne på förmiddagen. Jag känner alltid att jag vill passa på att njuta utomhus när det är soligt och fint, så det var lite skönt faktiskt med sämre väder, även om det nog inte kan räknas som dåligt. Nu har dock barnen fått fart i benen och springer in och ut, fram och tillbaka med grannen Linnea. Fick just fast trion med ett fat vattenmelon, det gäller att ha ett lockbete för att få dem på kroken och varva ner en stund!

Jag bakade långpannebullar som vi åt till mellis när solen kikade fram, det är ju så himla gott och det var alldeles för länge sedan jag bakade det. Det blir väldigt lite bakning i allmänhet nu för tiden, tror det får bli ändring på det nu när picknick-säsongen är här och det är ju trevligt att ha med något hembakat. Och kanske framförallt lättast att få allt att stämma med allergier mot gluten och ägg som vi ju har i familjen.

Fredagskvällen bjuder på ett besök till badhuset för Crille och barnen, och en afterwork med tjejerna från KappAhl för mig. Helgen bjuder på tre dagars ledigt och vi ska träffa Palina och Mysan, kusinen Ted, Jess och John. Strålande utsikter!


1 kommentar:

  1. Anonym10:05

    hur blir långpanna bullarna på glutenfritt mjöl?. lika goda som med vanligt mjöl?

    SvaraRadera