torsdag, maj 26, 2016

Lite äggallergi var det här

Det är ingen bra vecka för systrarna Stråmo, det är ett som är säkert. I kväll var det öppet till 21 i stadens butiker, och vi åkte dit hela familjen för att handla lite smått och gott och fika på stan med Märit. Vid 19 mötte vi upp vår vän, jag och tjejerna handlade i glassbaren och vi slog oss ner tillsammans. Elsa bad om att få minimaränger på sin glass, men jag sa nej eftersom dom innehåller ägg, och hon valde minimarshmallows istället. So far so good.

Efter att vi fikat och skiljts åt så ville Elsa åka upp till övervåningen och ner igen, vilket hon och jag gjorde under tiden som Crille och Astrid kollade på ett evenemang som ett Strand Fysio Center höll inne i gallerian. Vi möttes upp inne i gallerian, och plötsligt börjar Elsa se konstig ut och hulka. Några sekunder senare så kommer kräket i en KASKAD över golvet, så många gånger att jag inte tappade räkningen. Hojtade åt Crille att "-Hämta servetter, papper, NEJ EN PÅSE, eller Astrid kan hämt...HÄMTA SERVETTER CRILLE! ASTRID spring in till Elina på KappAhl och hämta en påse!"

Som räddande änglar kom förbipasserande med servetter, en tjej kom med en påse, Crille med servetter, Astrid och Elina med en till påse, samma tjej som tidigare med en rulle papper och en säck, OCH HJÄLPTE OSS ATT TORKA UPP! Änglar finns, jag säger det. Sedan kom en bekant från en grannbutik och släppte in mig till toaletten så vi fick tvätta av oss båda två.

Crille berättar senare att han såg att hon hade minimaränger, men trodde såklart att jag kollat upp så de var äggfria, men jag hade inte sett att hon fått fel..Han gick förbi glasskiosken och frågade, och givetvis var det äggvita i de små rackarna. Stackars Elsa hon grät, satt i baksätet med en påse och hulkade hela vägen hem. Nu har hon fått medicin, och är trött. Stackars liten.

Jag blev än en gång överraskad över min optimism när ungen börjar hulka och jag HÅLLER FRAM HÄNDERNA? Vad tänkte jag där liksom? Nåja, ibland är kroppen snabbare än hjärnan, hehe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar