måndag, februari 01, 2016

Ett besök till en annan stad

Min kära följeslagare genom livet, min bästis sedan mer än 20 år tillbaka tog examen från läkarlinjen förra våren. Det, i kombination med jul och hennes födelsedag, gjorde att jag ville överraska henne med något kul. Så nu i lördags plockade jag upp henne hemma i Piteå, och så åkte vi vidare till Skellefteå. Vi shoppade (tips: Butik Udda och Hemtrevnad), fikade, åt fantastiskt god mat på Bistro Bryggargatan, kollade bio (En man som heter Ove), bodde på Stadshotellet, åt hotellfrukost och tog en promenad längst älven innan vi åkte hemåt igen. Och vi surrade! Då en sköterskestudent och en AT-läkare är sällskap kan ni ju fundera på vad vi ständigt återkom till. Lite träning måste vi också hunnit med, för jag har träningsvärk i skrattmusklerna.

Och så kan det hända att vi råkat parkera i ett söndagsstängt parkeringshus, och skrattade lite till. Tack för ett dygn som laddade batterierna till max, älskade vän!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar