tisdag, januari 26, 2016

VG!

Igår fick jag resultatet på en av tentorna jag skrev för två veckor sedan. Jag hade inga förväntningar, var beredd på omtenta även om jag hade skrivit på alla frågor och tyckte att jag pluggat på "rätt" saker. VG fick jag! Högsta betyg, hur gick det till? Visserligen var jag precis över gränsen, men det kändes ändå som en spark i baken att börja tro mer på mig själv. Crille säger det ofta, att jag kan mer än jag tror och att jag måste tro mer på mig själv, men det är inte så lätt. Jobbar på det!

Idag har i alla fall mitt pluggsällskap minskat till hälften, Astrid ville gärna åka till föris, så jag och den lilla med småsnorig näsa gick och lämnade henne på förmiddagen. Om en stund ska vi iväg och hämta hem henne igen, måste bara komma på en bra konstruktion till åkmadrassen som har ett något kort snöre för att dra barn på gångstig. Vid lämning hade vi spark, det var ingen höjdare kan jag avslöja, i den tunga snön som hade hunnit falla.

Snön vräker fortfarande ner utanför fönstret, så skottningen efter lämning var kanske inte så nödvändig känner jag nu. Men, det blir ju mindre att skotta nu på eftermiddagen istället!


Idag har vi pluggat läkemedelsräkning!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar