torsdag, november 26, 2015

Ut på fältstudier

Godmorgon från frukostbordet! Här sitter jag och försöker få i mig lite gröt, aptiten är inte den bästa såhär tidigt. Och så tror jag nog att lite nervositet spelar in, dagen (och morgondagen) ska spenderas ute på fältstudier, på Sunderby sjukhus avd 41 PAVA. Palliativ vård känns extra speciellt, under förra fältstudien var jag på ortopeden, och det var väldigt roligt och lärorikt, men inte nervöst på samma sätt.

Det är ju alltid lite pirrigt att göra något en aldrig gjort förut, men vård i livets slutskede, det är ju något annat än en höftfraktur. Och jag vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig till det, men som tur är så är inte meningen med dessa dagar att jag ska "prestera" något, utan endast observera.

Så jag siktar på att vara min handledares skugga i två dagar, och tror att det kommer bli två väldigt lärorika dagar.


Bild från förra omgången i landstingspyjamas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar