söndag, november 29, 2015

Stolt mamma!

Astrid är, som jag nog berättat tidigare, väldigt intresserad av bokstäver och ord. Hon vill gärna leka skola, att vi skriver upp bokstäver och hon skriver efter för att bilda ord och liknande.

Länge har hon då vi ljudat orden kunnat få bokstäverna i rätt ordning, men när hon ljudat själv har det blivit huller om buller. Men ikväll! Då satt hon där och ljudade på egen hand samtidigt som hon tecknade ner bokstav efter bokstav och fick till det. Bad om nya ord och jag och Crille rabblade tills vi inte kunde några fler korta (tre bokstäver långa) ord.

Min lilla tjej, som inte är så liten längre. Jag var också väldigt intresserad av ord och bokstäver som liten, så jag tar glatt på mig att det här är ett mammaarv! Mamma märkte att jag kunde läsa när jag i Astrids ålder läste ett reklamblad hemma hos min moster och anmärkte på ordet "pinklax". "-Får man verkligen skriva PINK i tidningen?!"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar