onsdag, november 25, 2015

Pynt på plats

I måndags när barnen kom hem så frågade Astrid på en gång om vi inte kunde plocka fram lite julpynt. Jag var inte sen att haka på, och igår plockade vi fram adventsbelysning, lite pynt och barnen fick dekorera sin lilla gran.

Jag tänker såhär, om barnen får ha sin egna lilla gran att sköta om, då kanske jag får pynta den stora på egen hand? Det är några veckor kvar tills den stora får komma in, så vi får väl se om min lilla "fint" lyckas. Sen så är det ju visserligen väldigt mysigt att pynta tillsammans, men vissa grenar brukar bli lite väl..tunga, om vi säger så.


Barnens sockertoppsgran (picea glauca conica), köpt på Ikea


I vardagsrumsfönstret hänger två pappersstjärnor


Den här granen av klart glas är gjord i två delar, där översta delen är som ett lock. 
Jag ska sätta in en grankvist!


De brokiga, Elsas favoriter / H som i hyacint


Ett av Elsas förispynt från i fjol


Astrid har en tomteparad i sitt rum..


..och den egna julkulan såklart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar