måndag, oktober 19, 2015

Plugg och besök

Här rusar livet på! Det är fullt upp i skolan, tentan närmar sig och vi har inte ens gått igenom alla delar. I morgon har vi föreläsningar inom näringslära, vilket jag tycker är väldigt intressant, jag har faktiskt haft en tanke/dröm/idé om att läsa till dietist. Men det var innan barnen, och nu är jag ju inne på en annan bana. Men plugg alltså! Det pluggas och läses och lyssnas. Tror inte att jag uppskattat en stunds total tystnad så här mycket sedan Elsa (aka Sirenen) var liten.

Den senaste veckan har vi haft min mamma och brorsdotter här på besök. Det har varit roligt, barnen har lekt, jag och Crille har passat på att promenera/springa tillsammans och så är det ju så klart alltid mysigt att ha mamma/mormor här hos oss. Den vardagliga kontakten är ju något helt annat än att ses 1-2 gånger/år, och det enda negativa med ett sådant här besök är att man inser hur det faktiskt skulle kunna vara, bara det geografiska avståndet inte var så stort. Men nu tar vi sikte på julen, som ska firas här hemma hos oss med hela min stora familj.

Nu är min lunch uppäten och det är hög tid att fortsätta med pluggandet. Förmiddagen har jag spenderat på universitetet där vi hade seminarium om celler, det är en liten lättnad att kunna bocka av den biten och blicka framåt. Det får lov att bli hjärtat och hjärnan som får resterade uppmärksamhet idag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar