fredag, oktober 23, 2015

One tenta down, one ny to go

Fick igår ett fantastiskt härligt besked-jag klarade förra tentan! Hade en känsla direkt efter att den skrivits att det skulle bli stolpe in/stolpe ut, men jag klarade mig med förhållandevis god marginal. Överraskande och väldigt glädjande. Nu ska vår rapport revideras och sedan kan vi lägga den kursen åt sidan.

Men! Nästa tenta lurar runt hörnet, nästa torsdag skriver vi i anatomi och fysiologi samt näringsfysiologi. Känner mig rätt vilsen, det är så otroligt mycket att ta in, och det är så spridda delar. Idag har jag lagt fokus på neuroanatomi, organens namn och placering och lite annat smått och gott.

Nu ska jag alldeles strax promenera iväg och hämta hem mina små, och ta efterlängtad helg. Vi har mycket kul inplanerat, och så borde jag ju förstås försöka hitta någon stund till böckerna också..

Njut här nedan av hjärnans blodförsörjning, förstår att ni alla tycker att det är vaaaaansinnigt intressant;

2 kommentarer:

  1. Det tycker jag, men så är jag ju sjuksköterska också. 😊

    SvaraRadera