måndag, september 14, 2015

Vid mitt skrivbord

Det känns inte riktigt bra att redan efter 2 veckors studier börja leta ursäkter till att inte plugga. Dagens plan är/var att färdigställa en uppgift om informationssökning (gällande vetenskapliga artiklar) samt renskriva åhörarkopior. Första kunde jag bocka av rätt snabbt, andra påbörjades, men så kom Crille hem på lunch. Efter intag av föda började jag fundera om det kanske hade hänt något av värde på lokaltidningarnas websidor? Och så körde postbilen förbi, det blinkade till på mobilen av Instagram-aviseringar och nu sitter jag här. Och bloggar.

Forskningsprocesser, vetenskapsteori och paradigmer. Zzzzznark. Nu måste jag ta mig i kragen om jag ska hinna klart innan hämtning av barn klockan 15:00. Ska bara kolla postlådan först..


Här sitter jag. VINK VINK!

4 kommentarer:

  1. Malin18:06

    Efter att ha genomfört 5 år av studier (4+1) kan jag säga att det där beteendet aldrig försvinner... Internet är nog den största boven och utan internet är man en aning effektivare (om diskens diskad förstås 😉)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ;) Får lov att koppla ur routern med andra ord, haha!

      Radera
  2. Åh... jag minns studierna... hur svårt det var att färdigställa punkterna. Finns mycket distraktion och spöken. Ha ha!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Särskilt hemma, hehe! "Hmm..kanske jag ska starta en tvätt..städa badrummen..äta en kaka?" :D

      Radera