tisdag, september 29, 2015

Första tentan skriven

Och jag har varit en aning nervös inför detta. Både nervös och uppgiven, ska jag kanske säga, som att DET HÄR KOMMER ALDRIG GÅ. Jag har varit rädd att jag pluggat för lite och på fel saker, oroat mig över om jag kommer glömma allt så fort jag kliver in i tentasalen osv. Ett ganska vanligt beteende, skulle jag tro, efter att ha pratat med några klasskompisar.

Igår hade jag huvudvärk till och från under hela dagen. Ont i magen. Stressad. Pluggade hela dagen och blev lite lugnare, det började kännas som att jag faktiskt hade koll. Kalasade för Elsa med farmor, farfar, fastrar och farbror. Tog en månskenspromenad med Crille under tiden barnen byggde födelsedagslego med fastrarna. Men sen. Huvudvärken från helvetet, hopp i säng vid 21 med förhoppning om att värken skulle vara borta till morgonen

Och så kom dagen T, utan huvudvärk. Jag packade min ryggsäck med frukt, vattenflaska och pennfodral. Lämnade barnen på föris och åkte mot Mordor, förlåt, universitetet. Och det var ju inte så farligt som jag oroat mig över att det skulle vara. Jag vet att jag inte spikade tentan, men några rätt kommer jag ha i alla fall, nu är det bara att hoppas på godkänt resultat.

En sväng och köpa uteblommor, hem och skicka in utvärderingen på kursen (som ju nu är helt färdig bara jag klarar tentan!) och äta lunch. Nu dricka en otroligt välförtjänt kopp kaffe innan jag hämtar hem mina små och drar iväg till hälsocentralen med Elsas öron som ska kontrolleras.

I morgon börjar nästa kurs, Anatomi och fysiologi, jag hoppas och tror att jag kommer känna mig lugnare inför den tentan, vilken äger rum och exakt en månad. Det blir en spännande följetång det här!



Tentaplugg med Ferm Living-mugg (där i bakgrunden)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar