söndag, juni 28, 2015

Träningsveckan

Förra året började jag resonera annorlunda gällande min träning, att istället för att lägga fokus på att enbart t.ex. springa snabbare så tänkte jag att det måste kännas kul också. Träning med enbart tvång är ju bara plågsamt, även om det är det som ibland krävs för att nå resultat. Men om en inte är ute efter några mer konkreta resultat än att känna sig pigg och stark i kroppen så funkar det ju fint att träna det en helt enkelt är sugen på.

Tidigare somrar har min träning under sommaren alltid varit fokuserat på löpning. Men knäna och fötterna är inte helt nöjda med det, så nu kör jag på väldigt varierad träning istället. Ett träningstillfälle om dagen, med vilken träningsform som helst är det nu som gäller! Och istället för den där känslan "ÅÅH nu ska jag ut och springa/åka till gymmet fast jag egentligen sitter så skönt i soffan" så känner jag istället "TJOHO, vad ska jag hitta på nu då?"

Måndag 
Cykel till och från jobbet
Tisdag 
Promenad i duggregn
Onsdag 
BodyBalance
Torsdag 
Promenad med stopp för styrka
(Chins, boxjumps på bänk, utfallssteg)
Fredag
Cykeltur med barnen
Lördag
Löprunda
Söndag
Ja, vad ska jag hitta på?!


Sånt här lattjo kunde en ju roa sig med en februarikväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar