söndag, juni 07, 2015

Helgen

Så var barnen nattade, Crille iväg på bio och jag tänkte få tummen ur och rensa/sortera i alla lådor med pyssel. En liten stund med datorn först bara!

Helgen har vi spenderat i Bredsel, myst med hundarna (som tjejerna längtat och frågat efter hela veckan), strosat i Storforsen, ätit middag hos familjen Pettersson och promenerat med de fyrbenta. Tidigare har jag gillat bäst att gå på asfalt, nu vill jag bara ut i skogen! Det finns en fin runda (med mördande backar) ner till och längs med älven som jag och Molly hunnit med tre vändor på.

Vi åkte hem på förmiddagen idag då Astrid skulle på kalas hos grannkompisen Freya, och där blev det fullt bus med fem barn, fika och spännande skattjakt. Jag är så himla glad att hon har kompisar så nära (dom är fyra barn födda 10/11 bara på vår lilla gatustump), och nu så springs det mellan husen var och varannan dag, vilken härlig sommar det kommer bli!

Efter att hon och jag kom hem (på vägen dit säger hon "-Jag hittar faktiskt själv mamma", men jag ville ju surra och dricka kaffe, haha) så åt vi middag och sedan sprang hon över och frågade om inte grannen Linnea ville komma över och leka. Så blev det, och efter att hon gått hem så blev det en film och nedvarvning i soffan.

Familjelivet lunkar på, vi räknar ner till nästa lediga helg tillsammans, längtar till semester och hoppas att värmen och solen kommer snart. Fast jag kan erkänna att det finns fördelar med detta blöta och inte allt för varma väder också, gräsmattan mår bra!


Molly


Elsa med sina fyrbenta älsklingar


Fina forsen!



Elise&Elsa / Bordsplacering minsann! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar