torsdag, juni 25, 2015

Ännu en regnig dag

Ja, idag har vi ännu en sådan där dag när regnet bara faller från himlen. Helgen bjöd ju på riktigt fint väder, men så fort vardagen var åter så blev det blött. Inte stoppar det barnen i alla fall! Astrid är på cykeltur till hästarna tillsammans med grannen Linnea, och Elsa är ute på plattorna och leker affär. Skönt är dock att det fortfarande är rätt varmt ute, så att ytterdörren kan stå öppen och det är lätt att hålla kolla på lilla bus där ute.

Själv gömmer jag mig under tak och roar mig med tvätt, dammsugning och strax ska jag ta mig an toalett och badrum. Bara en liten lugn stund med kaffekopp i hand först, ja tänk att det skulle bli en kaffedrickare även av mig. Nu måste jag googla efter något bra recept till köttbiten som ligger i kylen och väntar, middag måste vi ju ha i magen även om vädret mest inbjuder till att krypa ner i soffan och mysa.


Lavendel! / Gräsmattan tar sig


Det finns inget dåligt väder..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar