måndag, juni 01, 2015

Adjö maj, HELLO JUNI!

Här säger vi välkommen till årets första sommarmånad med en vab-dag. Astrid åkte på magsjuka igår, men verkar vara utom fara nu. Bara att vänta in de där 48 timmarna nu och hoppas att ingen annan åker dit!

Så här hemma går dagen i lugnets tecken. Jag har satt en bröddeg på jäsning (kanske den enda fördelen med vab, att kunna baka bröd som ska jäsa i ett decennium?), vi ska alldeles strax bädda rent i sängarna och städa ut alla baciller. Astrid varvar vila och sömn i soffan, och Elsa försöker jag aktivera så gott det går. Hon är rätt så rastlös kan jag avslöja. Och hungrig, hela tiden hungrig, direkt hon lämnar matbordet så ber hon om en banan. Och en kvart efter det så är hon JÄTTEHUNGRIG. Spelar ingen roll hur mycket hon äter, aptiten tycks inte veta några gränser vissa dagar. Växtspurt kanske?

Nåja, hon satt still några minuter i alla fall efter att ha fått lov att hämta lite russin i kökslådan. Problemet var ju bara att de tog slut rätt så snabbt.

"-Nej, inte fler russin nu, då kanske du blir fisig!"
"-Men JAG VILL bli fisig!"
"-Nej, nu får det vara bra Elsa"
"-Om jag hittar russin på golvet..då ÄTER JAG UPP DOM! Mmm, gott"


En trött och en busig


2 kommentarer:

  1. Krya på er! och du tack för tipset och c/o gerds deo!! den funkar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt att du också gillar den :D

      Radera