torsdag, maj 07, 2015

Två härliga dagar

Vilka dagar vi haft! Jag och tjejerna har varit lediga onsdag-torsdag, och det har varit riktigt härligt.

Igår bussresa till stan för att shoppa vantar och present till farmor som fyller år på söndag, lek i lekpark och bussresa hem. Glada barn, glad mamma och vackert väder! Städning inför helgen bortgjord, och ett handfat som tagit onödig plats i garaget hämtades. Ett pass bodybalance, kvällsfika i sängen (turkisk yoghurt, kiwi och jordgubbar, behöver jag säga mer?) och ett avsnitt House of Cards innan vi somnade gott.

Idag husbesiktning av Anticimex (Folksam bjuder på besiktning när man tecknar villaförsäkring, och en påse solrosfrön fick vi också till barnens stora glädje), med mycket väl godkänt resultat, vi ska bara införskaffa en större brandsläckare (6kg) så är det tip-top här hemma! Allmänt plock och fix här hemma och lekstund samt cykeltur med kompisen Linnea för Astrid. Det gick dock ingen nöd på mig och Elsa, vi fick kaffebesök av en hurtig pappa med två sovande barn i vagnen. Hela eftermiddagen har spenderats ute i solen på altanen, och det har verkligen varit sommarkänslor. Det blev ett besök på badhuset efter att pappan kom hem, jordgubbar i bastun, inköp av simglasögon till båda barnen (den äldre var väldigt nöjd över sitt inköp) och en mamma som nu är skönt trött i kroppen efter 1000 meter bröstsim.

Elsa har varit så mycket..stabilare de här två senaste dagarna, undrar om hon är läskunnig och faktiskt läser mig blogg? Kände att "-Nä nu klappar morsan snart ihop, bäst att jag taggar ner"? Tack för era kommentarer, även om jag inte önskar någon annan att ha det tjorvigt så är det skönt att höra att man inte är ensam.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar