torsdag, maj 28, 2015

Full fart mot helgen!

Att jag har lite dålig koll emellanåt, det kommer inte som någon nyhet. Allt har gått utför sedan maj 2013 när jag såg till att hela familjen hade giltiga pass inför vår resa till Cala Bona, men helt missade att mitt eget gått ut. Första stora missen jag gjort sedan vi blev en familj. Det chockerade nog både vår omgivning och mig själv, att listmakare numero uno, Hanna Larsson, hade gjort en sådan tabbe.

Nåja, vi kom iväg på semestern och mitt senaste misstag är inte av lika allvarlig karaktär. I mitt förra blogginlägg påstod jag nämligen att vi nått slutet av vecka 20. Fast det skulle ju vara en etta istället för en nolla där på slutet..Nu är vi i alla fall inne i vecka 22!

Denna vecka har vi haft familjefadern på bortajobb ons-tors (han överraskade och kom hem idag istället för i morgon!), och jösses vad snabbt det gick att inse hur mycket det underlättar att vara två som lägger vardagspusslet. Konditionsträning t.ex, hur i hela fridens namn lyckas man få tid till det? Nu hann jag iväg på ett löppass i kväll med backintervaller då han kom hem tidigare, men övriga dagar har jag inte lyckats klämma fram en enda svettdroppe (måndag var lathet en stor bidragande faktor).

Nu laddar vi inför en helg som visserligen innehåller jobb för min del, men ändå så infinner sig den där sköna känslan. I morgon kommer jag ha fullt upp på jobbet då vi har klubbdag med 30% på hela köpet, och efter hämtning på föris/utfodring av barn så ska vi iväg till badhuset. Förhoppningsvis somnar barnen sedan snabbt och tjorvfritt så att föräldrarna kan äta plockmiddag och kolla Wild.

Woop woop!


Igår spenderade vi eftermiddag och kväll i sällskap av de här trevliga små herrarna och deras föräldrar. Det var ingen match att leka fyrabarnsförälder, allt som krävdes var en plastback från Ikea!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar