torsdag, mars 12, 2015

Intensiva tider

Äntligen en lugn stund att sätta sig ner i soffan, med lite energi kvar i kroppen. Hej och hå, det har varit en intensiv vecka som passerat sedan sist, visserligen fylld med endast roliga saker, så det får nog räknas som ett i-landsproblem. Nu är i alla fall sängarna renbäddade, hemmet städat och att göra-listan förkortad så jag ett riktigt lugn och ro i kroppen. Pedanten i mig riktigt myyyyyyser.

Jag har varit på kurs de tre senaste dagarna, så om kvällarna har jag varit så himla trött i huvudet (man är ju inte riktigt van att lyssna och ta in så mycket, och sitta still samtidigt dessutom) och somnat riktigt tidigt. Nu laddar jag inför en sista arbetsdag i morgon innan ledig helg tillsammans med familjen. Planerna lyder; födelsedagsfirande för Kocko och Bröderna Luuk's show Får man göra slut med sitt syskon?. Sedan hoppas jag på sol och vackert väder, så att vi kan få en fin dag utomhus på söndag. Min nästa lediga helg är i påsk, och efter det känns vintern rätt överspelad, så en dag av vacker vårvinter tillsammans kan vi väl få? Hörru väderguden, hör du mig?

Nu är det dags för ett avsnitt av Vänner, Crille har sett om alla säsonger och jag har kollat något avsnitt här och där, nu är vi på de allra sista och lite sorgligt är det allt. Får se bara om det är tillräckligt sorgligt att hålla mig från att somna sittandes i soffan bara.

Med vänlig hälsning,
Trött_87

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar