måndag, mars 02, 2015

Generösa Elsa

Elsa har varit så generös och delat med sig av den där förkylningen hon plågades av förra veckan. Så nu är hon pigg, och övriga familjemedlemmar kraxar som kråkor/använder groteska mängder pappersnäsdukar/känner ett ständigt behov av vila. Det blir vård av sjuk Astrid idag och i morgon för Crille, han jobbar fram till lunch och kommer sedan hem så att jag kan åka iväg och börja jobba klockan 12.

Så helgen har mest varit lugn och stillsam. Det största äventyret ägde rum igår då vi åkte till doktor Lisa (som fyllde år i lördags!) för att äta middag och gratulera henne. En mysig kväll innan vi åkte hemåt i stormen som sedan levt om hela natten.

Nu på morgonen har jag och barnen bakat, då jag utlovat fika på jobbet för att fira mina nu 6 år i KappAhl's tjänst! Igår hade jag årsdag, och det är ju helt klart värt att uppmärksammas. Dock var jag så modig (dum) att prova på ett nytt recept, och det där med att göra om "vanliga" recept till glutenfria kan ju vara lite trixigt ibland..Men jag hoppas att daimsnittarna (som blev mariannesnittar pga annan choklad än i receptet) smakar bra ändå! Alla vet ju att lengräddade kakor är bäst, för det är ju ändå kakdegen som är godast ;)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar