onsdag, mars 04, 2015

Ett udda intresse

Jag och barnen har idag hjälpts åt att göra en grundlig städning av deras rum, inklusive varenda liten låda och hylla. Eller ja, städning och städning, vi har inte dammtorkat (sånt är ju så jäkla tråkigt), men vi har sorterat! Varenda liten pryl ligger nu på sin rätta plats, och jag har plockat bort lite saker från Elsas rum som ingen längre leker med (typ bultbräda, stapeltorn osv).

Astrid har fått upp sin vajer med klämmor på som jag köpte i december(..), och har nu valt ut vad som ska hänga där på. Först var det en sak per krok, sedan blev det några till, och några till, och så var hon tvungen att rita två teckningar att hänga dit också. Man skulle kunna sammanfatta hennes inredningsstil med "more is more", och jag försöker att inte vara där och bry mig även fast det kliar i fingrarna på mig, haha! Det är ju hennes rum och då får hon själv bestämma.

Till det udda intresset-jag ÄLSKAR att rensa och sortera i deras rum! Tycker att det är en utmärkt syssla för en ledig dag, och njuter verkligen av att göra ordning och reda, och se hur barnen upptäcker  saker som inte lekt med på länge, bara för att de legat längst ner i någon låda där de inte förväntas finnas.



Här bor Massen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar