torsdag, februari 05, 2015

Låtsaslördag

Hela den här veckan har jag bara känt mig så himla trött, utan någon vidare anledning. Efter att jag kommit hem 19 tisdag och onsdag så har det varit en kamp att hålla mig vaken till 21-22. Jag har räknat ner de tre dagarna fram till min tidiga helg, och nu är min lördag på låtsas äntligen här.

Det var trötta, trötta ögon på den här morsan när Elsa ville kliva upp strax efter 06, men hon och Crille stökade på tills han skulle iväg på jobb, så jag fick ligga kvar i sängen en stund och försöka blinka gruset ur ögonen. Efter frukost så vaknade vi till liv och var på bra humör alla tre, så vi har haft en riktigt fin förmiddag.

Vi har promenerat i solen som visade sig en liten stund, ritat, byggt pussel, bakat glutenfria vaniljdrömmar, vikt tvätt, pärlat och ätit lunch. Nu är pusselstund nummer tre för dagen kommen, och vi får besök av morbror Putte om en stund. Det var länge sedan vi sågs, så det ska bli himla roligt!

I kväll ska jag iväg på möte med verksamhetsrådet för förskolorna och skolorna här i Sävast, det kan bli ett minst sagt intressant möte. Och efter det ska jag åka raka spåret hem och lägga mig i sängen med en bok. Tänker att extra vila och sömn borde kunna göra susen mot denna trötthet, jag hoppas det i alla fall. Helgen som kommer blir en mysig en, så då vill jag vara pigg som mört!



Alltid tillsammans, mer eller mindre sams


Och jag minns när Astrid inte nådde att sätta den översta klossen på plats..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar