lördag, februari 07, 2015

En helg på tre

Familjens minsta godbit är ute på äventyr, igår åkte hon till Piteå med faster Johanna för att övernatta till i morgon. Hon har varit rätt exalterad under veckan, över att få åka till sin kompis alldeles själv. När farbror Jocke frågade vad hon skulle göra så svarade hon "-Äta godis och ha en peng i fickan", så kraven var inte så värst höga, haha!

Hon fick en tjugolapp i jackfickan och så åkte de iväg efter middagen. Dock blev de ståendes länge, länge på E4:an då det var totalt stopp i trafiken, men till sist tog de sig fram. Jag, Crille och Astrid åkte iväg och handlade lite god frukost och snacks, de senare blev uppätna i soffan framför På Spåret för mig och Crille och någon (ursäkta) skitfilm på iPaden för Astrid. Vi somnade sedan som tre små stockar och sov gott hela natten (det är ju sån galen skillnad på att vara 3 eller 4 i sängen om natten).

På en stund ska jag iväg och jobba, och när jag slutar möts vi upp för lite shopping och sedan en tripp till badhuset. Kvällen ska firas med pompa och ståt, det är ju första deltävlingen av Melodifestivalen! Astrid brukar alltid tycka att det är så kul att vara uppe själv efter att Elsa gått och lagt sig, eller bara vara själv i allmänhet med mig eller Crille, men nu verkar det inte vara lika festligt. Igår, en liten stund efter att de hade åkt sa hon "-Jag hoppas att Elsa får roligt i helgen", när vi åt godis på kvällen så berättade hon exakt vilka godisar Elsa gillar eller inte gillar, och det var lite prat om Elsa i vad vi än gjorde. Och jag höll på att sakna ihjäl mig när vi gick runt på Kvantum..

Nåja, det är och blir mysigt att vara på tre, och i morgon kommer hon ju hem igen!


Finns det hjärterum..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar