måndag, januari 05, 2015

Under 2014 skulle jag:

Läsa en bok i månaden
Det gjorde jag!

Springa en mil
Check, flera gånger om

Inte vara uppkopplad 24/7
Mjah, lyckades jag med periodvis

Baka mer bröd
Åt nästan bara hembakt bröd, och det tack vare boken Nytt bröd

Leva mer hållbart
-Byta ut ännu fler produkter mot snälla alternativ
Ja
-Välja ännu mer ekomat
Ja
-Återinföra vegetariska middagen
Periodvis ja
-Konsumera mindre prylar
Första halvan av året, absolut
Senare halvan av året, njah
-Minska på plasten i hemmet
Japp

Det jag föll på var alltså det där med uppkopplingen (ffa mot sociala nätverk), att det blev rätt mycket inköp till huset efter att vi flyttat in (även om mycket var nödvändiga inköp) och att de vegetariska måltiderna halkade efter. 

Det sista kan jag delvis lägga på den i hushållet som lagar flest måltider, om jag ska ha med några måltidsmål under 2015 så ska min bättre hälft få vara med och bestämma så att det blir mer realistiskt.Nu ska jag klura på årets mål!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar