torsdag, januari 22, 2015

"-Nu får hon äntligen vara med sin älskling i himlen igen"

Jag vet att jag skriver samma sak i stort sett varje vecka, men hej bara så snabbt den här veckan har gått. Jobb, träffa kompisar, promenera, hänga med familjen, 4-årskontroll på BVC, besök på badhuset och så var det torsdag 23:10. 

Min tanke var att landa tidigt i sängen och läsa lite bok, men riktigt så blev det inte. Har en halvfärdig sats med kanelgranola i ugnen, naglarna är inte målade och att göra-listan är inte riktigt avbockad än. I morgon har vi en mindre rolig dag framför oss då det är begravning för farmor Gunda. Men jag tror och hoppas på ett fint farväl, jag ska ha Astrids fina ord i bakhuvudet;

"-Nu får hon äntligen vara med sin älskling i himlen igen"

Kloka lilla älskling! Barnen ska inte vara med på begravningsceremonin utan istället hänga med kompisarna Pettersson i Brännmark. Vi har pratat mycket om döden här hemma, och jag tror inte att flickorna på något vis skulle tycka att det var läskigt eller obehagligt med en begravning, utan det är snarare av hänsyn till övriga i sällskapet. Det är nog inte det lättaste att slappna av med våra två små som gärna vill sitta i knät, klättra och hoppa runt, och nu när det löste sig så himla bra så tror jag det blir bästa tänkbara lösning. Det blir nog så att de får vara med en stund på fikat efteråt istället. 

Crille ska iväg till Stockholm i helgen på UFC-gala, något som varit inbokat sedan länge, och då jag jobbar hela helgen så rycker farmor och farfar in och tar hand om de små skatterna. Tack gode gud att vi har människor runt omkring oss som gärna hjälper till med barnen när det kniper  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar