söndag, december 21, 2014

En bara vara-dag

Vi lämnar en rolig och händelserik vecka bakom oss, bland annat så har jag bakat julgodis med frugan, vi har varit en sväng på stan med avslutande middag, Astrid har varit på fyraårskalas för Lucas (då önskade Elsa att få åka buss så det fick hon), jag har ätit julbord med jobbet och Crille åkte då med barnen till faster Johanna för att gratta henne. Vi har rätt många att uppvakta denna månad!

Idag stod "bara vara" bokstavligen på schemat, och det har varit så skönt med en dag utan tider att passa, och att bara vara tillsammans. Sovmorgon till strax innan 9, långsam frukost, Sunes jul på tv i några timmar, inslagning av klappar och ett besök på badhuset. Innan läggdags smög jag ut och lämnade två klappar och ett brev på altanen, knackade på rutan och smög in. Barnen blev exalterade och rädda, inte riktigt tanken att skrämma dem men kul var det ändå.

Det blev ett telefonsamtal till farmor och farfar för att berätta vad som hänt, och Elsa återupprepade "-Tomten fål inte vala häl" (tomten får inte vara här) en sisådär tusen gånger. Astrid blev mer ängslig och ville inte gå genom vardagsrummet själv, och har kollat nervöst mot fönstret titt som tätt. Förhoppningsvis släpper det innan onsdag!

Nu kollar vi Hobbit: The Desolation of Smaug och knaprar polkagrisar. Vi får se hur länge jag håller mig vaken..I morgon blir det jobb för min del, och likaså på tisdag, men sedan är jag ledig lite till och från under jul. Crille och juvelerna har jullov till efter trettondagen, så det kommer i alla fall bli ett välkommet avbrott från vardagen.


Vackra julblomster!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar