söndag, november 09, 2014

Snabb men härlig helg

Helgen gick snabbt, men den har varit himla härlig. Igår hade vi inga som helst planer, och hamnade i grannstaden Luleå där vi fikade, strosade runt och köpte några julklappar. Vi åt hamburgermiddag och åkte sedan hem för att kolla Trassel och mysa i soffan. Tror att tjejerna var lika nöjda som jag och Crille efter en lugn dag som avslutades på allra bästa sätt. Somnade med ett varmt hjärta och ett leende på läpparna!

Idag sov vi alla till strax innan åtta, och klev inte upp förrän efter klockan slagit nio. När hände det sist liksom? Jag läste en jultidning, Crille slumrade och tjejerna varvade mellan att spela på iPaden och leka. Då vi till sist tagit oss upp ur sängen och ätit frukost var det dags att åka till Cornelia på kalas. Elsa blev blixtförälskad i kattungen Kitty, alla barn busade och hade roligt och vi vuxna imponerades av Saras hembakade korvbröd i form av hundhuvuden. Ett mycket lyckat och trevligt kalas, det tror jag alla inblandade skriver under på.

I morgon åker jag till flygplatsen direkt efter jobbet då jag ska till Stockholm för att först sova över hos Jess, John och Ted och sedan på tisdag vara på konferens med KappAhl's centrala fackgrupp. Därifrån är det snabba ryck till flygplatsen och hem igen som gäller, så en snabbvisit blir det, men ack så trevligt ändå. Är så glad att det fanns möjlighet att åka ner redan kvällen innan så att jag hinner träffa familjen Larsson/Öbom också, varje minut är värdefull!

Har några tjusiga bilder av mobilkvalitet som jag tänkte dela med mig av, men Google + var inte riktigt med på den idén. Ni får föreställa er vår mysiga helg, och så kanske det kommer upp någon bild i efterskott. Nu är klorna lackade och torkade, jag ska hoppa i säng och tanka några timmar så att jag orkar vara social när jag kommer fram till huvudstaden i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar