torsdag, november 06, 2014

Pysselmaffia och telefontid

Pysselmaffian bar in burkar med pennor och lådor med pyssel in till Elsas rum och har haft så kul under morgonen. Pysslat teckningar till varandra, hjälpts åt och skrattat gott.

Under tiden satt jag i kö till BVC's telefontid, efter 50 freakin minuter hade jag fortfarande inte kommit fram och den avslutades. Suck, Elsas hud mår inte bra av vintertemperaturer och torr luft, och vi behöver mer Mildison utskrivet. Tycker att vi testat allt, men det enda som funkar när det är ordentliga utslag är tyvärr kortison. Känns inte bra alls att behöva börja med det redan nu, men vet själv hur mycket problem både jag och mina syskon hade med eksem då vi var yngre och hoppas verkligen att det stannar vid vad som tycks vara böjveckseksem. 

Det enda vi märkt som gjort en ordentlig förändring är då vi åkte utomlands i januari, så vi får nog flytta utomlands under vinterhalvåret, vilken osis!


2 kommentarer:

  1. Anonym17:39

    Men mildison är ju receptfritt?
    /Dina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, tack för ditt tips! Vi fick utskrivet sist, så jag trodde att det inte fanns receptfritt! :)

      Radera