måndag, november 24, 2014

Ett bakslag

Igår hade vi en riktigt mysig dag, alla fyra tillsammans. Alla familjemedlemmar var friska (om än jag var lite matt), vi var ute och åkte bob, barnen lekte så himla bra tillsammans och Crille fick gjort en surdeg från "att göra-listan", nämligen att dra rören till centraldammsugaren, borra hål och montera i städskåpet. På kvällen åkte jag och Astrid iväg till Coop där vi köpte lite julblomster och en julstjärna i plåt till mitt och Crilles sovrum, men typiskt nog så är den trasig och vi måste reklamera den. Jag som var så nöjd över att jag och barnen fått upp belysning i alla fönster!

När vi gick och la oss efter att ha kollat den fjärde av filmerna om Harry Potter så kände jag mig illamående, pratade med Crille om det och vi kom fram till att det måste bero på att jag ätit lite godis under tiden vi satt i soffan. Men så vaknade jag 02 och allt började om igen, fy så vedervärdigt! Det blev alltså ännu en sjukdag för min del, barnen fick såklart vara hemma då vi inte gärna sprider vidare smittan till övriga barn på förskolan och eftersom att jag inte var kapabel till att ta hand om dem så fick Crille ännu en dag hemma han också. Det blir ett festligt lönebesked i december! Nu är jag pigg och symptomfri igen, så i morgon blir jag och barnen hemma och på onsdag är vi lediga.

Jag gissar att jag inte är ensam om att när jag är sjuk så tänker jag på hur himla snäll jag ska vara mot min kropp när jag väl blir frisk (dricka mycket vatten, motionera och inte stoppa i mig massa skit). Lite samma som att när jag är pank tänker jag på hur mycket pengar jag ska spara när det finns pengar över osv. Så nu har jag verkligen en bra start här, det lär inte finnas ett uns av "skräp" kvar i kroppen efter den här natten, och till kvällens Harry Potter serveras det endast en tekopp.



Nu julblommar det ordentligt med amaryllis, julstjärna och hyacinter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar