torsdag, oktober 09, 2014

Besök, föräldramöte och årets första snö

Ute faller årets första snöflingor, bredvid mig sover Crille och i sina sängar sover barnen (än så länge). Jag gillar verkligen att vara uppe först eller sist när hemmet är sådär stilla och lugnt.

Idag har vi haft gäster från förmiddag till middagstid, först av Sara&Cornelia och lite senare av Ann-Lo, Vidar och Arvid. Lek och bus, plättar till lunch, frukt till mellis och paket med fint innehåll till vår tvååring. Bland annat så hade Sara sytt en så fin klänning till Elsa, ska fota den bättre efter tvätt (det blev visst himla snabbt hallonsylt på den..) så att ni får se.

Efter middagen så promenerade jag iväg till förskolan för föräldramöte, och Crille packade in barnen i bilen och åkte mot Älvsbyn för styckning. Dock hade det gått undan där, så när han kom dit var det färdigt och han kunde vända hemåt på en gång igen med köttfärs att paketera och kött att lägga i frysen. Lyxigt!

Föräldramötet blev rätt långt för min del (17:30-20), då jag först var på Elsas avdelning och sedan på Astrids. Även om det inte är så mycket nytt som sägs varje gång så är det kul att få en lite större inblick i barnens vardag på förskolan, få chansen att påverka och få träffa de andra barnens föräldrar också. Promenerade hemåt i snålblåsten efteråt och hann sedan se Hela Sverige bakar tillsammans med Crille, ett bra avslut på en himla bra dag. Nu hoppas jag bara att det är lite vitt på backen i morgon bitti så att jag får överraska barnen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar