fredag, september 19, 2014

Möte, nejlikor, skrik och panik

När väckarklockan ringde 07:00 så hade vi redan hunnit vara uppe ett bra tag och lyckats bedriva nagelsalong, klösa ögonen ur varandra (A och E), tappa ut en hel ask med tops på golvet (jag), äta frukost och hälla ut en halv liter mjölk över golvet (sistnämnda A). En effektiv morgon på alla sätt!

Efter den flygande starten så tog vi bussen in till stan för att vara med på ett möte på mitt jobb 9-10, där allt praktiskt blev färdigt med vår nya butikschef. Det kommer bli himla bra tror jag, skönt med en chef som redan känner till butiken och arbetsgruppen. Styrkor och svagheter, hur man sorterar i soprummet och att man MÅSTE bjuda på fredagsfika på sin köksvecka osv. Efter mötet lånade vi böcker på biblioteket och köpte snittblommor (jag valde nejlikor, Astrid valde färg och Elsa hon skrek) innan vi tog bussen hem till Sävastön igen.

Båda barnen är trötta efter det tidiga uppvaknandet (vanligtvis vaknar de vid 7-snåret), och tjuter ikapp åt allt möjligt. Försöker vara båda till lags, men det är banne mig omöjligt. Har byggt en koja, serverat bullar till mellanmål, storstädat båda barnens rum för att hitta försvunna leksaker osv. På väg hem från bussen tänkte jag att "ÅH vad mysigt det är! Jag skulle kunna vara hemma jämt!", men med allt skrik, gråtande och alla slagsmål som avhandlats sedan dess känns det inte riktigt lika ljuvt. Eller jo, just nu gör det faktiskt det, då jag sitter mellan dem i soffan och de båda är koncentrerade på Gustaf som visas via Netflix. Tjuvar mig några minuters datatid och tackar högre makter för att middagen redan är förberedd.

Det är inte lätt att vara tre trötta individer som ska komma överens. Och ha en pappa/sambo på älgjakt! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar