torsdag, september 25, 2014

Livet och den stundande helgen

Livet rusar på, höstens kyla är nu här och igår var det tre månader till julafton. Det här året har gått så otroligt fort, och innehållit så otroligt mycket. Roliga saker mestadels, som bygget av och flytten till huset, men även tråkigare delar då människor vi älskar mått dåligt och gått igenom hemska saker. Just under 2014 har vår lilla familj varit förskonade från tråkigheter, och det är vi självklart otroligt tacksamma över.

Nog om året som gått, än är det inte slut! Vi har i kväll haft besök av familjen Selström/Isaksson, fika, surr och lek stod på agendan (som vanligt, hehe) och barnen lekte otroligt bra tillsammans alla fyra. Så skönt när de mindre "kommit ikapp" och kan vara med på de äldres lekar, och man inte behöver vara med för att undvika konflikter från båda håll.

Jag och tjejerna har en halv helg solo framför oss då Crille ska iväg på älgjakt (har ni hört den förr?), men han kommer hem redan lördagkväll då vi ska fira vår älskade tvååring på söndag! Helt otroligt, lilla Pelsan fyller redan två, tyckte nyss hon var pytteliten? Eller ja, jämför man med hennes syster så har hon ju aldrig varit pytteliten, men bebisliten i alla fall.

Den klipska modern i hushållet har just lagat färdigt middag till i morgon och på lördag (storkok korv stroganoff!), så behöver jag inte tänka på det utan kan ha roligt med tjejerna istället. Har varit så himla trött de senaste dagarna, gissar att mörkret gör sitt och så har jag idag haft ledig dag efter 6 dagars jobb, varav de 2 sista på kurs med Handels. Man är ju verkligen inte van att sitta hela dagar och lyssna/läsa/diskutera, så jag blir betydligt tröttare av det än att vara på KappAhl och springa runt. Men lite klokare känner jag mig i alla fall! 

Dagens stora mål var att köpa födelsedagspresenter till Elsa, och vi lyckades bra. Jag och Crille ger henne en ljusslinga från Iris lights i färgen Peach Marble till rummet och Astrid köpte en "klä-ut-sig-klänning" med rosa tyll och glitter. Tror att det kommer vara en riktigt glad Elsa som öppnar sina paket på söndag.


Snyft, hon fyllde ju nyss 1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar