torsdag, augusti 14, 2014

Barn på föris, mamman hemma

Dagens inskolning av Elsa är jag inte så värst delaktig i, schemat för dagen ser ut som följer; lämna 08, hämta 14:30. Det går med andra ord bra! Så här sitter jag och äter en andra frukost efter att ha tagit en promenad och rensat lite ute på gården. I kväll har soptippen kvällsöppet, så vår inte så lilla brädhög med spillvirke ska få skjuts dit. 

Ute känns luften annorlunda, den har gått från det där varma, lite kvalmiga till frisk och klar. Hösten är på väg och jag välkomnar den med öppna armar. Älskar känslan av nystart, mörkret om kvällarna och att åter igen få plocka fram de stickade tröjorna.

Bäst att starta dagen som kommer bestå av gardinsömnad, tvätta/hänga/vika, lite städning och kanske en  stund i solen med en bok. Inte allt för tokigt om ni frågar mig!




Dagens pudding

2 kommentarer:

  1. Anonym21:50

    Mm andra frukost, det har jag inte haft sen jag fick barn. Klingar skönt i öronen så njut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var ett himmelskt ögonblick kan jag lova! :)

      Radera