måndag, juli 14, 2014

"-Men vart är han den där Åskan?"

Jag hade en tanke om att sätta mig ner med datorn i knät efter att barnet somnat. Lägga upp bilder från och berätta om mitt och Astrids supermysiga dygn i Luleå med spa-besök och hotellövernattning. MEN, det kom ett trevligt åskoväder mellan mig och mina planer! Kablarna till modemet är utdragna, internetvärlden får klara sig utan vår närvaro ikväll.

Inte kunde vi heller vara ute och bygga på altanen, ty det strilar ner från skyn. Och jag myser. Tända ljus, barn som sover sött och vi har parkerat i soffan utan tv:n som underhållning. Och en påse tranbär i apelsinchoklad från Renée Voltaire i näven. Mums!


2 kommentarer:

  1. Åh vad avis på åskan. Längtar ihjäl mig efter den :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den var rätt behaglig! Fast det blev (om möjligt) ännu kvavare efter att det dragit förbi. Men nu känns luften lite "renare" :)

      Radera