torsdag, juni 19, 2014

Städa, hälsa på i Piteå och flytt etapp 1

Min städkväll i huset gick bra. Fick rätt mycket gjort, men än är det inte färdigt. Upptäckte när jag dammsög golven att målaren spillt färg, trampat i det och sedan trampat runt i huset. Höll på att få ett utbrott värdigt en vulkan, men efter skrapande med naglar och skrubbande med skurkäpp gick allt bort. Fick besök av Annika som höll mig sällskap en stund, helt galet att visa runt och själv försöka förstå att det är vårt hus. Vid 23, när det började bli så dunkelt att det var svårt att se damm och smuts, så åkte jag förbi återvinningen med alla sopor och sedan hem till dusch och säng.

Igår var jag ledig, och styrde tillsammans med flickorna kosan mot Piteå där vi hälsade på min moster Eva och hunden Kajsa. Det är när man ses som man verkligen inser att man träffas alldeles för sällan, och det med många släktingar och vänner, för det är ju inte alls så långt till t.ex Piteå. Men det är den där detaljen med mina sällsynta lediga helger och det faktum att de flesta tycks jobba måndag-fredag som ställer till det lite grann. Bra då med en moster som är hemma när jag är ledig!

Efter att vi kommit hem och ätit middag så startade flyttning etapp numero ett. Vi körde 48 flyttkartonger och tömde vindsförrådet, high five på oss! Astrid skötte hissen, Crille körde kartonger över vinden på pirran, jag lyfte in/ut ur hissen och upp på ett lastbilsflak och Elsa var ivrig hejaklack. Två vändor till Sävast blev det, och väl där gick det snabbt att lasta av och bära in i garaget. Är så nöjd och glad över att vi fick hjälp att gjuta garagegolvet redan innan vi flyttat in, det är guld värt att ha ett färdigt garage redan nu.

Efter att vi var färdiga så åkte vi hem och de små fick hoppa i säng bara lite senare än vanligt. De har en lång dag på förskolorna idag, då jag har lite kontorsgenomgång inför sommaren innan mitt vanliga arbetspass startar, så det var skönt att det gick så smidigt och snabbt med att flytta första varvet.

I kväll åker vi ut till huset och fortsätter inomhus, tänker att om vi hinner med att beta av lite till från listan så kan vi vara lediga från husjobb i midsommar. Crille och barnen är lediga i morgon, jag jobbar till 14:10, men när jag slutat så åker vi upp till Bredsel. På söndag räknar vi med att hinna den sista städningen (bortsett från fönsterputsning som vi tänkt leja bort..), och Crille ska planera till på tomten där förrådet ska stå.


Lugn frukost, det är inte varje dag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar