tisdag, juni 17, 2014

Så var huset klart!

Målaren har nu tapetserat och målat det allra sista. Huset är färdigt! Det blev väldigt stor skillnad när väggarna fick vita tapeter på sig mot för de brunbeiga spånskivorna. Vi var ju så otroligt roliga och valde vita tapeter i alla rum, alla väggar, så nu ser det ju rätt..kliniskt ut. I barnens rum ska det upp fondväggar med färg, måste bara bestämma oss för vilka. Jag velar fram och tillbaka mellan några olika alternativ, Ferm Living har ju flera fina och så finns det två från Lilleby Kids. På väggsnutten mellan kök och hall vill jag ha en betongtapet från Mr Perswall, och jag tror att jag fått med Crille på den idén också.

Det var i alla fall en riktigt skön känsla att kliva in och se det färdiga resultatet. I kväll åker jag ut till huset efter jobbet och städar, ska täcka av alla dörrar, golvet i badrummen, fönsterbrädor osv. Dammsuga och skura, förhoppningsvis hinna sätta in hyllplan i köksskåparna..ja, det kommer nog bli en sen kväll med tanke på att jag slutar 18:10! Svängde förbi Ica Sävast och hämtade ut ett paket efter att jag lämnat Astrid på föris, och passade på att samtidigt köpa en påse med snabb energi.

Det ska bli mysigt, pyssla på i vårt hem med musik i bakgrunden och en godispåse på bänken. Kan inte förstå att vi snart är framme i mål, vårt alldeles egna hus.



5 kommentarer:

  1. Anonym19:10

    Så otroligt fint det blir! Vitt och ljust är ju toppen.

    mammatea.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det känns bra med en neutral bas som vi nu kan sätta vår egen prägel på :) Men i barnens rum och en vägg som delar hall/kök ska få ny tapet i sommar :)

      Radera
  2. Kommer bli så fint när allt är på plats! Har varit väldigt kul att följa utvecklingen med huset från grundet fram till detta! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så kul o höra att du hängt med oss i detta projekt :) Det känns väldigt bra nu när vi är på plats :)

      Radera
  3. Oj så himla kul! Grattis för tusiken! :D

    SvaraRadera