måndag, juni 30, 2014

Bra start på semestern

Igår när vi hämtade hem flickorna så somnade de i bilen innan vi hunnit hem. Bar in dem sovandes och funderade vad tusan som skulle försiggå i deras små huvuden när de vaknade i morse. Astrid var nyfiken och hade vid sin noggranna undersökning av hemmet hittat sina pysselsaker, och väckte mig med orden "-Maaaaamma, jag vill bygga pärlor!". Elsa var/är däremot lite mer avvaktande. Hon är inte så förtjust i stora förändringar, det vet vi sedan tidigare, så när hon vaknade igår kväll och var otröstlig fick hon så klart komma över till vår säng.

Idag är det Crilles födelsedag! 31 jordsnurr har han nu hunnit med, och vi har firat honom med paket, fika och smörgåstårta tillsammans med farbror Kocko och faster Johanna.

Innan födelsedagsbarnet kom hem från jobbet så har vi hunnit njuta av sommaren som gjort comeback, i sällskap av Sara och Cornelia. Skitiga barn är glada barn, försöker jag intala mig själv när Astrid sitter där högst upp i jordhögen. Gästerna hade med sig en så fin smultronplanta, det blir kul att ha något ätbart att plocka av i sommar, för något annat kommer vi inte att plantera. En liten promenad har vi också hunnit med, med Astrid på cykel och en Elsa som inte ville sova i vagnen och istället gastade för full hals. Om resten av semestern fortsätter i samma anda (förutom en Elsa som inte vill sova) är jag glad och nöjd!

Min plan för kvällen var att åka och storhandla efter att barnen gått och lagt sig, och förhoppningsvis hinna ut och springa efter det. Istället råkade jag somna bredvid Elsa, och sitter nu här som en annan zombie. Crille är ute och förbereder för att gjuta fast postlådan, tur att i alla fall någon gör nytta när jag nu parkerat i soffan. Orkar it röra mig ur fläcken! Ska duscha och sedan gå och lägga mig, ger upp för idag och kommer åter i morgon med ny energi.





4 kommentarer:

  1. vi passerade förbi även ikväll. undrar när tillfälle ges för en husesyn? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, vi är svårflirtade ;)

      Radera
  2. Har velat surfa in här i flera dagar men inte kunnat pga VPN problem. Man blir ju nyfiken direkt när husebilder kommer upp på instagram. Grattis till födelsedagsbarnet - ett år äldre, ett år bättre - och grattis så jäkla mycket till er allesammans - ett eget hus! Med torkskåp! (Det sista är högst upp på måste-ha-när-jag-köper-eget-boende listan. Sån är jag minsann.)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Födelsedagsbarnet tackar :) Torkskåp är ju guld värt, vårt har fått jobba hårt de senaste dagarna ;)

      Radera