fredag, maj 02, 2014

Tapas ikväll

Efter några sköna dagar i Bredsel är vi nu på hemmaplan. Korvgrillning, majbrasa, bus och lek, torsdagsmys och många pussar på nosen till hundarna från Elsa. Vår lilla dam visat sitt humör ordentligt under dessa dagar, vi kan väl säga att det är tur att storasystern är lugn av sig, för lillasyster har humör så det räcker för dem båda.

Fredag är här, känns helt konstigt för mig som är förvirrad och tror att det är måndag?  Det innebär som vanligt middag på tu man hand för mig och Crille efter att barnen somnat. Nu råkar det vara så att barnen inte alls tycks vara så medgörliga på den punkten, så det kommer bli en sen middag. Men jag har allt färdigt i köket och är färdig på fem minuter efter att Crille kommit ut från barnens rum. Tapas blir det! Är hungrig som en liten varg och kan erkänna att jag tjuvsmakat friskt under tiden jag förberett i köket..



God mat och vacker utsikt från fönstret!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar