tisdag, maj 06, 2014

Plus och minus

+ Astrid tappade en smörgås på golvet. Som landade med smörsidan UPP!
- Jag välte ut ett mjölkglas vid frukosten

+ Barnen satt på morgonen och la pussel bredvid varandra
- Elsa var så taskig mot sin syster att jag satte in henne i vårt sovrum och stängde dörren i ren frustration

+ Elsa grinade inte vid lämningen på förskolan. HURRA!
- Jag höll på att börja grina då Elsa var så taskig

+ Vår tvättmaskin har kommit! Nu saknas bara tvättstugan
+ Solen skiner (stundvis iallafall)
+ Lasagne i lunchlådan
+ Ikväll ska jag dejta Sara

Som ni ser så har den här dagen klart fler plus än minus, en dag med potential. Och angående Elsas taskighet så behöver jag era bästa råd på hur man ska förhålla sig till att den lilla knuffas, nyps, slår och biter den stora. Men, det får bli ett eget inlägg, så får jag förklara hur det ligger till.

4 kommentarer:

  1. Och + för gulliga rufsfrisyrer!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ..icke att förglömma! :)

      Radera
  2. Jag kommer att läsa med spänning. Vi har problemet att brorsorna är lite för "tåliga" och dessutom inte sällan eggar lillasyrran att attackera (de skrattar gott åt hennes nyp och slag och försök att peta ut ögon!!!!).
    Jag förmanar och förklarar men hur det än är hinner de ändå då och då börja den här extremt olämpliga "leken" som går ut på att lära lillasyrran att göra illa andra barn... :-(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är precis det som är problemet hos oss också-Astrid säger inte ifrån när Elsa börjar härja..Och när vi då säger till verkar hon bara tycka att det är skitkul och fortsätter. Vi försöker få Astrid att säga ifrån själv, och det har faktiskt gått bättre och bättre. Hoppas att vi går in i en lugnare period nu :) Och att ni hittar en lösning som passar er också såklart :)

      Radera