söndag, maj 25, 2014

Morsdag

Morsdag kom, firades och tog slut. Fint så! Mys i storsängen på morgonen, paketöppning och brakfrukost. Efter att jag jobbat åkte vi till Bredsel och firade två mammor till, Crilles mamma och hans mormor. Tacksamhet för att jag får vara någons mamma, och ytterligare tacksamhet för kompressionstightsen jag fick i present! Hurra för alla som är någons mamma, med barn i famnen, himlen, eller i hjärtat men som inte blir till. Vi gör det bra, även om orken eller tålamodet inte alltid räcker till.

Kvällen har vi spenderat vid köksbordet, Crille och jag, och försök har gjorts för att komma överens. Det är inte bara själva huset som kräver en hel del beslut, även lull-lullet runt omkring. Siffror till fasaden, brevlåda, frostfolie till badrumsfönstret, inredning till toaletterna (handdukshängare osv), och så de nya möblerna som behövs i form av ny säng till Astrid, köksbord plus stolar, soffbord och så lite annat.

Jag får ofta höra att jag har tur som lever med en sambo som vill vara med och bestämma gardiner, tapeter, inredning och så vidare, men jag vet inte det jag. Toarullarna kommer stå på golvet till 2024!


Någon var nöjd över att studsmattan kommit fram

2 kommentarer:

  1. så fint skrivet om alla mammor <3

    vilket hopp! om du bara ritar dit en kvast så har du nästa års påskkort fixat!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Där sa du nåt! :D

      Radera