fredag, maj 16, 2014

Middag i gott sällskap ikväll

När jag börjar jobba klockan 12 så hinner jag alltid hem en sväng mellan lämning på föris och cykelturen till jobbet (lämnar precis innan lunch, så att inte barnen ska bli lämnade mitt i lunchen/precis när det är dags för Elsa att vila). Idag passade det väldigt bra, vi hann städa på morgonen innan vi åkte, och nu har jag hunnit duka för kvällens middag som jag ska äta i sällskap av några goda vänner. Efterrätten gjorde jag i onsdags och varmrätten förberedde jag igår, man får vara ute i god tid om man vill slippa stressa!

Nu ska jag bara cykla hem efter jobbet, plocka fram gjutjärnsgrytan från kylen, fixa sallad, tända ljus och invänta gästerna, sen kan jag sätta mig ner i lugn och ro (HAHA som att det någonsin hänt). Längtar till ikväll! Crille ska bygga förråd, och barnen åker till Bredsel (vi ansluter imorgon efter att jag jobbat), så det blir verkligen lugna gatan här hemma. Och jag ska sova ostört hela natten, oh la la, ännu en sak att längta efter.


Loppisljusstakarna står redo på bordet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar