tisdag, maj 13, 2014

Målning och löprunda

Det är så himla kul att göra något fysiskt som har med huset att göra, inte bara sitta vid köksbordet eller framför datorn och planera, rita och räkna. Ikväll tog jag färghinken i näven och åkte ut för att måla andra varvet på grunden. Nu är det bara kvar att måla på det (som gissningsvis) skrapas bort vid uppställningen av husmodulerna och som stänks vid målningen av fasaden. Och vi har numera ett garagegolv! Hurra!


Efter målandet åkte jag till Anna där det blev surr och senare löprunda. En väldigt skön avslutning på dagen, känner att jag behöver en kickstart nu med träningen efter allt halsont och förkylningen som inte ville ge med sig. Vi träffade på en liten padda (eller var det kanske en stor groda?) som självklart ville vara med på kort och poserade så snyggt. Anna också!




4 kommentarer:

  1. Anonym20:13

    Vad spännande det är med huset!

    Och nu har jag ett önskeinlägg om det! Kan du inte skriva lite mer om vad det är för något ni köper och vad ni gör själv (med tanke på att du målar grunden...) och lite om hur ni resonerat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska jag skriva ett inlägg om! :)

      Radera
  2. verkligen hurtigt! jag är imponerad av din ork och ditt löpsteg! och lider av min avsaknad av ovanstående...
    haha, läste på instagram att någon tyckte att paddan såg ut som en hundlort och jag kan inte annat än hålla med! haha

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, nästa runda är det omvända roller ska du se :)

      Radera