måndag, april 21, 2014

Hej från hemmaplan

Vi hittade vägen hem! Inga stökiga förseningar lade krokben, och i utsatt tid bromsade tåget in vid perrongen på Bodens tågstation. Dock insåg vi strax innan ankomst att det är röd dag idag, vilket inte är en så bra kombination med lokaltrafikens tidtabell..vi bestämde oss för att promenera hem i solskenet, men det var ju inte det lättaste med två trötta barn, två resväskor och en barnvagn.

Lyckades få ihop en bra lösning med båda barnen i vagnen, och så drog Crille båda väskorna. Men! Som alltid kommer det ju ett MEN när man tycker sig ha funnit en perfekt lösning; ett av hjulen på stora resväskan lossnade halvvägs hem. Haha! Blev ommöblerat med väska och Astrid i vagn, Elsa på trekvarten och en väska på släp. Nåja, vi tog oss hem även om det måste ha sett riktigt lustigt ut.

Efter hemkomst och uppackning åkte vi iväg och storhandlade mat på två olika butiker och stannade till hos farbror Kocko på vägen hem. Hem för uppackning av varor och byte av kläder, och sedan vidare för byte av däck på Crilles jobb. En dag då vi fått mycket gjort, extra skönt när det är sånt som är svårt att få tid till på veckorna.

Barnen är kladdiga och svullna i ögonen båda två, hej ögoninflammation! Imorgon är de hemma första halvan av dagen med mig, sedan vabbar Crille resten av dagen, och på onsdag är jag ledig. Hoppas hoppas hoppas att det ska vara över till på torsdag. Känner hur det kliar i mina ögon också, och hoppas att det endast har med trötthet att göra. Har sovit som en kratta på tåget inatt, och har därför bäddat ner mig i sängen i god tid. 

Nu blir det bok och sömn, imorgon ska jag försöka hinna lägga in bilder från vår påsk i Småland, har många fina att visa!


Vackert väder och glada barn. Vad mer kan en önska? 
Vi fick en himla fin sista dag hos mormorn och morfarn.

4 kommentarer:

  1. jag ser en syn framför mig med eran lilla packningskonstellation :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, förbannar i efterhand att jag inte fotade spektaklet :)

      Radera
  2. Christina12:00

    Hej,
    Jag brukar alltid använda Surpanettes (våtservetter för ögonen) när det börjar bli lite kladdigt. En aning enklare än ögonbad...dock så är väl inte barnen överdrivet förtjusta i dem, men effektiva är de. /Christina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla för tipset! Ska kolla så fort jag har vägarna förbi ett apotek :)

      Radera